یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
کد خبر: 1190480
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
حجت الاسلام حجت الاسلام مهدی عبدی ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه

حوزه/ نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت در جامعه، نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین آرامش و امنیت اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الاسلام مهدی عبدی ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت هفته نیروی انتظامی، در یادداشتی با عنوان « ناجا حافظ نظم و امنیت جامعه » آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظم و امنیت به عنوان یک ارزش اساسی در بشریت، در آموزه‌های قرآن و روایات بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

در قرآن کریم، خداوند به طور صریح در آیات مختلف، به اهمیت امنیت و آرامش اشاره کرده و آن را از نعمت‌های بزرگ دانسته است، به عنوان مثال در سوره قریش می‌فرماید: "فَلْیَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ ، الَّذِی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِّنْ خَوْفٍ" (سوره مبارکه قریش)، این آیه نشان می‌دهد که آرامش و امنیت از نعمت‌های الهی است که باید قدر آن را دانست.

همچنین این موضوع در کلام پیامیر اکرم (ص) به خوبی نمایان است، آنجا که می‌فرمایند:"نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَة" یعنی "دو نعمت است که ناشناخته است: امنیت و تندرستی."

نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت در جامعه، نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین آرامش و امنیت اجتماعی دارد.

وظایف نیروی انتظامی تنها به حفظ نظم محدود نمی‌شود، بلکه شامل ایجاد فضایی امن برای زندگی و کار افراد، کمک به حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

در آموزه‌های دینی، نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار مردم شناخته می‌شود که در راستای تأمین منافع عمومی و حفظ حقوق افراد تلاش می‌کند.

امامین انقلاب نیز همواره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه تأکید کرده و آن را از ارکان مهم پیشرفت و تعالی کشور دانسته‌اند، آن‌ها بر ضرورت حمایت از این نیرو و تقویت آن برای بهبود هرچه بیشتر شرایط جامعه تأکید داشته‌اند.

اخیراً شورای محترم نگهبان طرحی تحت عنوان «طرح نور» را به تصویب رسانده است که هدف آن مبارزه با کشف حجاب و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

بر اساس این طرح، انتظار می‌رود نیروی انتظامی با همکاری دیگر نهادها، اقدامات لازم را برای اجرای این طرح به عمل آورد و به جامعه کمک کند تا با رعایت ارزش‌های اسلامی بیشتر آشنا شوند.

تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی که در راستای اجرای این طرح تلاش می‌کنند، ضروری است، این عزیزان با انگیزه و ایثار تلاش می‌کنند ، تا فضایی امن و آرام برای همه افراد جامعه فراهم کنند و در این راستا، از جان شیرین خود مایه می گذارند.

باید قدردان زحمات جان برکفان ناجا باشیم و به آن‌ها یادآور شویم که تلاش‌هایشان در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در پایان عرض می کنم بی‌شک نظم و امنیت در جامعه از جمله ملزومات اساسی برای زندگی سالم و رشد و توسعه اجتماعی است. نیروی انتظامی، به عنوان یکی از ارکان اساسی تأمین این نظم، مستحق تقدیر و حمایت از سوی آحاد مردم و مسئولین می‌باشد. امیدواریم با همکاری و همدلی تمامی نهادها و افراد، شرایطی نه تنها برای حفظ امنیت، بلکه برای ترویج « فرهنگ عفاف و حجاب » نیز فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha